Žmonių skaičiavimo ir eilių valdymo sistemos

Žmonių skaičiavimo sistemos mažmeninėje prekyboje yra skirtos žmonių srauto kiekiui matuoti bei santykiui, kiek iš apsilankiusių pirkėjų apsipirko, nustatyti.

Reguliariais laiko tarpais tikrindami šių sistemų duomenis prekybininkai gali pakankamai tiksliai prognozuoti, kiek ir kokio personalo arba kitų operacijų parduotuvėje (valymas, smulkūs remonto darbai ir t. t.) prireiks tam tikru metu bei vesti metinę statistiką bei ją palyginti su buvusiais laikotarpiais ar kitomis parduotuvėmis. Sudėtingesni žmonių skaičiavimo sistemų sprendimai padeda stebėti pirkėjų judėjimą ir efektyviau valdyti eiles.

Prekybos centrai pirkėjų statistiką naudoja rinkodaros tikslais – žinodami tikslų prekybos centre apsilankiusių žmonių skaičių prekybos centrų savininkai gali efektyviau nuomoti prekybinį plotą savo patalpose. Taip pat kai kurių pastatų techninėje specifikacijoje būna nurodomas maksimalus tuo pat metu pastate galinčių būti žmonių skaičius. Nors nė viena žmonių skaičiavimo sistema nėra 100 proc. tiksli, elektroninės žmonių skaičiavimo sistemos pasižymi pakankamai dideliu tikslumu (virš 90%).

Muziejuose, bibliotekose ir kitose panašiose įstaigose žmonių skaičiavimo sistemos yra naudojamos lankytojų judėjimui apskaičiuoti – jei tokių vietų lankymas ir nėra apmokestinamas, tai vienas iš būdų sužinoti, kiek gi žmonių pasinaudojo įstaigos paslaugomis.

Žmonių skaičiavimo sprendimams, nepriklausomai nuo sistemos dydžio, gali būti naudojama keletas technologijų: IR barjeras prie įėjimų, vaizdo analoginė arba IP kamera ir kompiuteris/kontroleris su specialia programine įranga, termovizoriai ir pan.

Eilių valdymo sistemos – tai sistemos  suteikiančios klientams numerį eilėje bei nukreipiančios į tam tikrą paslaugą atliekantį personalą. Tokio tipo sistemos gali dirbti ir su išankstinėmis rezervacijomis bei nuotolinėmis rezervacijomis internetu arba SMS žinute. Klientų aptarnavimo vietose įrengiami informaciniai ekranai, suteikiantys klientams aiškią ir lengvai suprantamą garsinę ir vaizdinę informaciją. Informaciniai ekranai suteikia ir informaciją apie eilės ilgį, laukimo laiką ir t. t.

Eilių valdymo sistemos padeda rezultatyviau aptarnauti klientus bankuose, parduotuvėse, oro uostų kontrolės punktuose, valstybinėse įstaigose ir pan. Vadovaujančiam personalui tokios sistemos padeda didinti bendrą įstaigos efektyvumą ir mažinti aptarnavimo kaštus. Skaičiuojant laukiančių žmonių kiekį prie įėjimo pagal specialius algoritmus yra apskaičiuojama, kiek aptarnavimo taškų reikės užtikrinti, kad klientai būtų aptarnaujami kokybiškai. Vadovybė automatiškai bus informuojama apie esamą situaciją, kad galėtų imtis reikiamų veiksmų. Pagrindiniai vertinimo kriterijai yra sekantys:

  • Bendras klientų skaičius patalpoje
  • Eilių ilgis
  • Vidutinė laukimo trukmė
  • Aptarnaujančio personalo laisvas laikas
  • Bendra laukimo trukmė

Eilių valdymo sistemos duomenys gali būti kaupiami didėlės įmonės mastu – tokiu atveju sistema leidžia centralizuotai spręsti iškylančias valdymo problemas, pasitelkti į pagalbą reikiamus resursus ir rinkti apibendrintą klientų srautų statistiką.